
Aktualna pozycja geograficzna żaglowca

Plan rozmieszczenia kabin STS Kapitan Borchardt

Historia żaglowca
-
1945
1918r.
W holenderskiej stoczni wybudowano oceaniczny żaglowy statek towarowy „Nora”.
1923r.
Statek został sprzedany do Niemiec. Wkrótce zamontowano pierwszy silnik.
1934r.
Wskutek zderzenia na Tamizie z holenderskim motorowcem przybrzeżnym Pinguin, statek stracił swój oryginalny dziób kliprowy.
1939
-
1945r.
Podczas II Wojny Światowej służył w Kriegsmarine jako statek szkoleniowy na Morzu Bałtyckim dla stacjonującej w Gdyni szkoły U-Bootów.
1945r.
W ramach niemieckiej akcji ewakuacyjnej na Bałtyku statek został odholowany do Travemunde. Po II wojnie światowej statek wrócił do Holandii.
.1953r.
Statek został kupiony przez Szwedów. Służył jako jednostka handlowa.
1976r.
Statek znów wrócił pod banderę holenderską. Wtedy też rozpoczęto jego rewitalizację.
1989r.
Statek został przebudowany, jego portem macierzystym stał się Sztokholm. Pod banderą szwedzką nosił nazwą „Najaden”, był wykorzystywany do czarterowych rejsów pasażerskich na Bałtyku.
2011r.
W Nynashamn żaglowiec został przekazany polskim żeglarzom. Tego dnia rozpoczął się jego pierwszy rejs pod polską banderą.
2011r.
W Gdańsku odbył się chrzest statku, podczas którego nadano mu imię Kapitan Borchardt. Matką chrzestną została wiceminister infrastruktury Anna Wypych-Namiotko.
-
1945r.

Baza wiedzy żeglarskiej - SZEKLA
Udostępniamy bazę wiedzy Szkoły żeglarskiej Szekla. Polecamy szczególnie tym, którzy zaczynają swoją przygodę z żeglarstwem.